Lees hier alles wat je moet weten als je nieuw bent bij scouting.
Er is veel te lezen, maar als je stap voor stap een beetje leest dan kom je er langzaam in.

Stap 1: Komen kijken

Iedereen is van harte welkom om te komen kijken.
Bij bijna elke speltak ben je direct welkom. Sommige speltakken hebben helaas een wachtlijst omdat de groep dan al vol zit.

Wil je komen kijken?
Mail dan de naam van het kind, de leeftijd en jullie contactgegevens naar lidworden@descouting.nl

Als je komt kijken vergeet dan de volgende dingen niet:

• Trek oude kleren aan
  • Trek kleding aan die past bij het weer
    (in de winter: warme jas, muts. In de zomer: kleren die nat kunnen worden)
  • Ga je kijken bij de gidsen / verkenners of RSA: kom dan op de fiets!!!
Nieuw bij scouting?

Alle tradities en rituelen die voor ons vanzelfsprekend zijn kunnen voor niet-scouting ouders soms erg verwarrend zijn.
Als je iets niet snapt vraag het dan vooral aan onze leiding.

Veel gestelde vragen

Stap 2: Inschrijven

Na de proefperiode zal de leiding een inschrijfformulier overhandigen. Daarnaast zal de leiding hun administratie rond maken. Dat houdt in:

• Inschrijven in SOL (scouts online)
  • Toevoegen aan de (maand) mail

Als je bent ingeschreven kunnen we door met het installeren.

Stap 3: Installeren

Installeren is het ritueel dat hoort voordat je écht opgenomen wordt in de groep.
Als je dit heb gedaan; ben je volledig scout. Installeren doe je niet alleen als iemand nieuw lid wordt, maar ook als je naar een nieuwe speltak gaat (overvliegen)